Monday, September 23, 2013

coretan si buta

kala angin malam menyapa tubuhku...
minda ku mula melayang...
berputar2 kembali ke masa lalu...
membayangkan satu persatu keindahan memori lalu...
saat yg x mungkin dapat aku lupa...
saat kite bersama...


selama mana nadi ini berdenyut...
selama mana ingatan ku tidak ditarik tuhan...
selama itu juga lah aku akan terus merana...
merana kerana keegoan sendiri...
kesetianmu aku bandingkan dengn kesempurnaan yg ku cari...
yg akhirnya memakan diri...


aku mula berpijak di bumi nyata...
saat kau menyatakan "aku kini sudah berpunya"...
aku pula...seakan tersentak seketika...
seperti diheret ke lembah kesedihan...
lembah yg penuh kesakitan...menyesakkan...
juga rasa ketakutan akan kehilangan teman...


aku kalah jua...
kalah dgn pilihan sendiri...
peluang yg kau telah bentangkan utk ku suatu ketika dulu...
kini tiada lagi buatku...
aku dibuai rase penyesalan...
kerana terlalu mengejar kebahgiaan yg aku sendiri pun belum pasti...


saat kau hulur salam perkenalan...
aku membalas dgn senyuman...
kata ku, nanti dulu...
kerana aku bingung...
serabut dek perasaan sendiri...
dan akhirnya...aku yg menghilangkan diri...


tapi kini...
masihkah ade peluang utk ku kembali...
tanpa perlu menyakiti sesiapa...
mungkin jawapannya...tiada...
seperti mana kau rase tiadanya penghargaan di atas kesetiaan mu...
atau sebenarnya aku memang sengaja menyakitimu...


penat sudah aku berfikir sendiri...
andai kata kau dicipta untukku...
utk menghabisi kisah hidupku...
maka akan ku tunggu detik itu...
tapi jika memang benar takdir kita setakat ni...
ak redha dan akan terus membawa diri...


inilah coretan si buta...
kerana kelalaian sendiri membutakan diri...
tak nampak yg ada didepan...
yg jauh sayup pandangan aku kejarkan...
pdanlah dgn nasib diri ini...
kerana aku gagal menilai dan manghargai...



***tak sangka ada juga bakat menulis ayat2 puitis... hahaha
#repost #jiwang #nakhashtagjugak 


No comments: